یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دسترسي آزاد به اطلاعات حق مردم است

واعظي

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: يکي از اصول حقوق شهروندي اين است که مردم دسترسي آزاد به اطلاعات داشته باشند.

وايمکس نيوز- دکتر محمود واعظي درباره برخي تلاش‌ها براي قطع شبکه اينترنت و پيام‌رسان تلگرام گفت: تا آنجايي که به دولت و وزارت ارتباطات مربوط است ما فکر مي‌کنيم اين يکي از حقوق شهروندي است  مردم بايد دسترسي آزاد به اطلاعات داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد:  مردم ما با اينترنت زندگي مي‌کنند شما يک استاد دانشگاه را در نظر بگيريد اگر اينترنت را از او بگيريد عملا نمي‌تواند کاري بکند.

دکتر واعظي در ادامه تصريح کرد: شما مثلا برق را قطع کنيد برق که فقط روشنايي نيست و يا گاز را قطع کنيد گاز که فقط پخت و پز نيست در حال حاضر اينترنت جزء لاينفک زندگي مردم شده است.

وي  با بيان اينکه تمامي اقشار جامعه با اينترنت سروکار دارند، گفت:‌در حال حاضر بسياري از وزارتخانه‌ها ،سازمان‌ها و نهادها کار روزانه خود را با شبکه اينترنت انجام مي‌دهند لذا فکر مي‌کنند اين کار درستي نيست، دولت هم به جد اعتقاد دارد که حق مردم استفاده از اطلاعات آزاد و اينترنت پرسرعت است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به سوالي درباره افزايش تخريب‌ها عليه دولت گفت: اين رفتارها طبيعي است و مال امروز و ديروز نيست  ، سه سال است که اين افراد دست به تخريب دولت مي‌زنند.

وي تاکيد کرد: عده‌اي انتظار دارند عملا از تفکر خودشان فردي رييس جمهور شود و براي اين کار از هر نوع بداخلاقي پرهيز ندارند.

دکترواعظي در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما همه اين گونه رفتارها را مشاهده مي‌کنند و به امور آگاهي کامل دارند آنان خدمتگزاران خودشان را مي‌شناسند و مي‌دانند که اين رسانه‌ها با چه نيت و هدفي اين گونه اقدامات را انجام مي‌دهند. مردم ما آگاهند که به چه کسي راي مي‌دهند.

منبع: ايلنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو